MESERIA DE VÂNZĂTOR TE SCOATE DIN ZONA DE CONFORT ȘI TE PUNE FAȚĂ ÎN FAȚĂ CU OAMENI NOI, interviu cu ALIN ȘOFAN de la ROEL GROUP

Alin Șofan este MDS Specialist, Departament Vânzări, în cadrul Roel Group și are peste 4 ani de experiență în domeniu. Cu el am discutat despre provocările acestui domeniu, despre cum a fost prima sa vânzare și despre lucrurile de care este mândru pe plan profesional.

FoxSalesJobs: 1. Povestește-ne despre beneficiile, dar mai ales despre provocările unui profesionist în vânzări.
Alin Șofan:
Meseria de vânzător este una dinamică, care te scoate din zona de confort a biroului și te pune față în față cu oameni noi, a căror nevoi sunt diferite. Cred cu tărie că relaționarea continuă cu oamenii este principalul beneficiul al jobului de vânzător, deoarece ascultându-i poți înțelege modelul de business, care le sunt punctele forte și de unde provin nevoile și provocările acestora.
Ca vânzător, ai șansa să îți modelezi capacitatea de a fi un bun ascultător, de a ști când și cum să pui întrebările potrivite; practic, ești într-un proces continuu de dezvoltare personală.
Provocări întâmpini la orice pas pe care îl faci, dar un profesionist în vânzări devii atunci când reușești, în mod natural, să transformi provocările în beneficii.
FoxSalesJobs: 2. Se mai poate vinde oriunde, oricui, oricând în 2018 ?
Alin Șofan:
În 2018, vânzările tranzacționale sunt deja pe cale de dispariție, astfel încât este foarte dificil să vinzi oriunde, oricui, oricând, majoritatea proceselor de vânzare fiind, în prezent, consultative. Cumpărătorii au nevoie de ajutorul unui specialist care să le prezinte, prin analiză comparativă, care produs li se potrivește mai bine. 
FoxSalesJobs: 3. Cum a fost prima vânzare?
Alin Șofan:
Prima vânzare a fost încheiată într-un context total spontan. Începusem activitatea de vânzător de două luni, fără experiență, aflându-mă în perioada de training. Toată echipa se afla în concediu, la mare, la munte, iar eu eram în birou, citind documentațiile. Am primit un sms scurt de la directoarea de vânzări, cu un număr de telefon pe care trebuia să îl apelez pentru a programa o întâlnire cu un potențial client. Zis și făcut; Alin, acum este momentul adevărului, mi-am zis. La angajare s-a menționat faptul că după primele 6 luni de training voi deveni autonom, având suficientă experiență pentru a merge la întâlniri cu clienții.  
În urma întâlnirii, am închis prima vânzare, fiind compusă din două părți: hardware și software. În cadrul departamentului, cele mai frecvente vânzări erau software, iar eu reușisem să vând la pachet cele două soluții din portofoliu, după doar 2 luni de training.
Ulterior, am fost implicat în implementarea proiectului, în calitate de Account Manager al clientului.
FoxSalesJobs: 4. Ce anume te face să fii mândru de cariera pe care ai construit-o?
Alin Șofan:
După aproape 4 ani de vânzări pot afirma faptul că am puterea de a mă uita în ochii clienților mei pentru a le vedea mulțumirea deciziilor pe care le-au luat în ceea ce mă privește. De asemenea, atunci când un client mă sună să îi recomand un furnizor sau o soluție pentru o problemă pe care o are în cadrul afacerii sale, constat că acel client are încredere deplină în mine.
FoxSalesJobs: 5. Care sunt cele mai importante 3 lecții despre vânzări pe care le-ai învățat până acum?
Alin Șofan:
În permanență ai ceva de învățat dacă lucrezi în vânzări, dar dacă aș face un clasament al celor mai importante 3 aspecte, acestea ar fi:
1. Să fii un bun ascultător și să pui întrebări relevante pentru a reuși să identifici cât mai bine nevoia clientului. Având ipoteza foarte bine definită, poți să construiești oferta reală pentru acel client.
2. Să fii corect cu clientul tău în momentul în care realizezi oferta, recomandându-i ceea ce îi este necesar. Din presiunea targetului, oamenii de vânzări sunt tentați să oferteze cu prețuri artificiale sau soluții superioare față de nevoia acestuia. În momentul în care ajungi la negocierea ofertei și acorzi un discount mare, clientul realizează că prețul inițial nu este corect și riști să pierzi tot ce ai construit până în acel moment.
3. Să fii aproape de clienții tăi, pentru că doar cei mulțumiți de relația de colaborare te vor recomanda mai departe către furnizorii sau clienții lor.


 

26/03/2018

Most recent
Fox News