E-COMMERCE – INSTRUMENTUL CARE CREȘTE VÂNZĂRILE

E-commerce-ul implică orice formă de tranzacție efectuată online, bucurându-se de o dezvoltare rapidă și care, spun specialiștii, va atrage vânzări în valoare de 4.058 trilioane de dolari în 2020. Această evoluție se datorează expansiunii tehnologice și a gadget-urilor care fac posibilă o tranzacție de pe orice dispozitiv mobil sau desktop. E-commerce este întâlnit sub trei forme, determinate de tipul participanților implicați în tranzacție: business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C) și consumator-to-consumator (C2C). Cu o acoperire largă, tranzacțiile se realizează în toate tipurile de industrii, de la fashion, la retail și până la construcții. De asemenea, acesta poate implica și alte tipuri de activități, precum: licitațiile online, ticketing online și internet banking.

Una dintre ramurile care se bucură de expansiune rapidă este comerțul mobil sau m-commerce. Noul trend s-a dezvoltat cu rapiditate datorită pieței și influenței sporite a telefoanelor inteligente și a millennials care fac cumpărături cu precădere din mediul online. Vânzarea prin intermediul E-Commerce-ului este o schimbare semnificativă a status quo-ului pentru mediul de business, existând atât oportunități, cât și amenințări. Astfel, companiile se aliniază la cerințele pieței pentru a menține traiectoria ascendentă a vânzărilor. Cu toate că fiecare industrie se adaptează în ritmul său, în funcție de clienți și de feedback-ul acestora, schimbarea este inevitabilă.

E-Commerce-ul aduce o serie de beneficii specifice care ajută companiile să se dezvolte rapid:
• Piață globală – e-commerce-ul permite vânzarea la nivel național și internațional, eliminând barierele impuse de graniță. Tranzacția online face posibilă trecerea de la o bază locală de clienți la una globală, fapt care reprezintă principalul avantaj al vânzării online.
• Disponibilitate 24/7/365 – Limitarea dată de un magazin sau business fizic este învinsă cu ajutorul E-Commerce-ului. În acest fel, oportunitățile de vânzare pentru o companie cresc substanțial, în timp ce pentru client se asigură confort și accesibilitate.
• Targetare eficientă – Datele clienților și înregistrarea obiceiurilor acestora de cumpărare, alături de observarea tendințelor emergente ale industriilor permit companiilor care utilizează E-Commerce-ul să își adapteze eforturile de marketing pentru a crește vânzările.
• Costuri reduse – Companiile care vând prin intermediul E-Commerce au avantajul scăderii costurilor de funcționare. Cu alte cuvinte, reducerea personalului și a numărului de spații fizice necesar se transformă într-un fond financiar care poate fi investit în crearea de experiențe calitative cumpărătorilor.   
• Management operațional – prin utilizarea instrumentelor electronice, companiile E-Commerce pot accelera procedurile de comandă, de livrare și de plată. De asemenea, acestea pot automatiza gestiunea stocurilor, reducându-și costurile semnificativ.

Rețelele sociale completează eforturile E-Commerce-ului prin atragerea de prospecți din rândul utilizatorilor. Un exemplu în acest sens este Facebook, cu sute de milioane de utilizatori și expunere media constantă care facilitează accesul la un public țintă specific.
Vânzările offline se împletesc, așadar, cu cele online, cu scopul de a asigura accesul rapid la servicii și produse și de a garanta calitatea experienței clienților. În măsura în care companiile vor accesa acest tip de vânzare și vor aloca oameni de vânzări care să gestioneze conturile și să facă upsale, se presupune că acestea vor înregistra o creștere semnificativă a vânzărilor și a cifrei totale de afaceri.

 

Referințe:
https://www.oberlo.com/ecommerce-wiki/ecommerce


Sursă foto: www.freepik.com/free-photo/business-theme-internet-online-shopping-and-delivery-concept_1211500.htm

13/03/2018

Most recent
Fox News