Rolul reprezentanților de vânzări în mediul de business

Vânzările sunt deopotrivă, spun specialiștii în domeniu, artă și știință, dar în același timp un indicator al randamentului unei companii. Asigurarea veniturilor prin vânzări reprezintă catalizatorul final pentru activitățile antreprenoriale. Cu alte cuvinte, o afacere care reușește să își acopere cheltuielile are premisele necesare pentru crearea de operațiuni stabile și pentru accesarea oportunităților de creștere. O activitate inconsistentă a departamentului de vânzări va influența în mod direct sustenabilitatea unui business pe termen scurt, în special dacă acesta este de mărime mică.
Echipa de vânzări are principalul rol de a reduce decalajul dintre nevoile prospecților și produsele oferite de compania pe care o reprezintă. Mecanismul de vânzări dă plusvaloare prin faptul că potențează calitatea serviciilor și le aduce în atenția clienților și prospecților, asigurând un proces de creștere scalabil. 
Vânzările se bazează pe capacitatea vânzătorului de a se conecta și de a influența pozitiv persoanele cu care intră în contact. Astfel, un agent de vânzări joacă mai multe roluri esențiale în succesul unei afaceri.

1. Vânzările asigură conversii
Reprezentanții de vânzări sunt responsabili de colaborare eficientă cu departamentele de customer care, de marketing și de publicitate, întrucât acestea asigură lead-uri calde. Altfel spus, orice companie preocupată de creștere constantă investește în crearea unei imagini coerente și de încredere care să o facă vizibilă și să atragă prospecți. Rolul său este de a fi informat cu privire activitatea celorlalte departamente, astfel încât să contacteze lead-urile potrivite, iar oferta să fie în corelație cu imaginea companiei și cu așteptările consumatorilor. În acest fel, profesionistul în vânzări completează efortul echipei și prin faptul că reușește să creeze relații directe cu prospecți, asigurând credibilitate. Mai mult decât atât, plecând de la premisa că oamenii cumpără emoțional și de la cei cu care rezonează, profesionistul în vânzări are fundamentul necesar pentru conversie.

2. Creșterea business-ului
Oamenii de vânzări au un rol cheie în construirea loialității unui client față de compania pe care o reprezintă. Responsabilitatea lor este cu atât mai mare cu cât relațiile pe care le construiesc cu fiecare client determină dacă va recomanda compania. Acest lucru se datorează faptului că reprezentantul de vânzări este compania de la care cumpără, iar experiența sa în relația cu reprezentantul unui business se reflectă asupra firmei. În contextul în care experiența avută în relația cu agentul de vânzări a fost agreabilă, clientul va fi mai dispus să recomande brandul în detrimentul competitorilor.

3. Retenția clienților
Profesioniștii în vânzări au rolul de a crea conexiuni sustenabile cu aceia cu care intră în contact, fie că reușesc să facă o vânzare semnificativă sau nu. Capacitatea acestora de a reține clienții se datorează preocupării pentru experiența avută în perioada negocierii, cât și post-vânzare. În acest fel, agentul de vânzări va avea un portofoliu de lead-uri calde cărora le va putea oferta noi produse și servicii sau lead-uri care se vor întoarce atunci când se vor afla în poziția de a face noi achiziții.

În concluzie, activitatea departamentului de vânzări va scala creșterea unei afaceri sau o va diminua, indepent de calitatea serviciilor sau produselor oferite. De aceea, se recomandă ca echipa de vânzări să beneficieze de traininguri pentru a crea un mecanism de vânzări eficient, potrivit industriei și companiei în care lucrează.

Referințe:
https://www.universalclass.com/articles/business/business-management-tools-sales-and-marketing-principles.htm
https://blog.oxfordcollegeofmarketing.com/2014/10/17/the-important-role-of-sales-in-an-organisation/   
Sursă foto:
www.freepik.com/free-photo/cheerful-coworkers-at-table-with-gadgets_1291635.htm
 

12/02/2018

Most recent
Fox News