CONSECVENȚA ȘI ADAPTABILITATEA TE POT FACE SĂ DEPĂȘEȘTI ORICE OBSTACOL SAU PROVOCARE, INTERVIU CU MĂDĂLINA COLEA de la Crowe Horwath Romania

Mădălina Colea este Sales & Marketing Coordinator la Crowe Horwath Romania și are un background profesional în vânzări și business development. Cu ea am vorbit despre provocările din domeniu, despre cum oamenii de vânzări au grijă de clienții lor și despre lucrurile de care este mândră pe plan profesional.

timepiecebuy.me

FoxSalesJobs: 1. Povestește-ne despre beneficiile, dar mai ales despre provocările unui profesionist în vânzări.
Mădălina Colea:
Beneficiile există în funcție de ceea ce tu cauți să te împlinească în viața profesională. Ceea ce pentru mine este un beneficiu, pentru altcineva poate fi un dezavantaj. Spre exemplu, faptul că trebuie să am mobilitate pentru deplasări la clienți este îmbucurător și îmi creează diversitate în activitate, dar în cazul altora lucrurile pot sta diferit, în funcție de contextul fiecăruia.
Ceea ce îmi aduce cea mai mare satisfacție când vine vorba de a mă numi un om de vânzări este, de fapt, rata de succes. Mă refer la succesul de a mă conecta cu oameni interesanți, cu business-uri diverse și în extindere, la livrarea soluțiilor și, mai ales, la revenirea clienților cu alte solicitări pentru că au încredere în noi și în echipa pe care o reprezint. 
Provocările apar în orice moment. O spun tot timpul: pentru oamenii de vânzări nu există rețete, nu există un minut asemănător cu celalalt. Consecvența și adaptabilitatea te pot face să depășești orice obstacol sau provocare. Apoi, le aștepți pe următoarele.

 

FoxSalesJobs: 2. Cum a fost prima vânzare?
Mădălina Colea:
Neașteptată! Eram convinsă că nu fac o vânzare; de fapt, încercam să explic unui director dintr-o clinică medicală cum și-ar putea rezolva o problemă operațională în resurse umane, eu fiind HR Generalist la acea vreme și reprezentând o companie care furniza astfel de servicii. Tehnic, identificam nevoia și veneam cu un răspuns la problemă. Am convins astfel persoana respectivă că trebuie să lucrăm împreună. Făcusem o vânzare, dar am aflat abia după, la încheierea contractului. Firescul a amuzat pe toată lumea, inclusiv pe client.

 

FoxSalesJobs: 3. Care sunt cele mai eficiente metode prin care un om de vânzări are grijă de clienții săi?
Mădălina Colea:
90% ascultare. Nu e un secret, nu am inventat eu asta. O știm cu toții. Clientul ascultat este mai bine servit decât cel căruia i se face o prezentare a serviciilor ca la carte.
În Crowe Horwath România, păstram acest specific al culturii organizaționale, a corporației care rămâne umană. Ascultăm toți despre ce este vorba, discutăm împreună despre ce putem face și îi propunem soluția potrivită.

 

FoxSalesJobs: 4. Ce anume te face să fii mândră de cariera pe care ai construit-o?
Mădălina Colea:
Sunt mândră de evoluția profesională, având un parcurs destul de furtunos: perioade de boom și criză economică, perioade bune și rele, și toate depășite cu rezultate bune. Bineînțeles că au fost și perioade grele, dar un om de vânzări creează oportunități și punți în cele mai grele timpuri. Nu vreau să răsuflu ușurată; îmi place să ajung să zâmbesc atunci când a mai ieșit ceva bun din tot efortul depus.

 

FoxSalesJobs: 5. Care sunt cele mai importante 3 lecții despre vânzări pe care le-ai învățat până acum?
Mădălina Colea:
Evident că sunt multe lecții învățate, dar le-aș sublinia pe următoarele:
1. Să fiu realistă în raportul dintre ceea ce promit și ceea ce pot face.
2. Să accept că mai bine nu vând decât să fac rabat de la calitate.
3. Vânzarea intervine între oameni, nu între companii. Companiile fac doar hârtii, tu livrezi încredere.


 

19/12/2017

Most recent
Fox News