NICIODATĂ SĂ NU FACI DIN PREȚ PRINCIPALUL CRITERIU CONCURENȚIAL! - interviu cu Cristian Sima, Senior Sales Manager la Nemo Express

Cristian Sima este Senior Sales Manager la Nemo Express și are o experiență bogată în domeniul vânzărilor. Cu el am vorbit în acest interviu despre provocările din domeniu, despre cum oamenii de vânzări au grijă de clienții lor și despre lucrurile de care este mândru pe plan profesional.

 

FoxSalesJobs: 1. Povestește-ne despre beneficiile, dar mai ales despre provocările unui profesionist în vânzări.
Cristian Sima:
În vânzări beneficiile sunt întotdeauna pe măsura rezultatelor, iar când volumele de transport cresc, atunci asta trebuie să însemne și câștiguri mai mari. În legătură cu provocările unui profesionist în vânzări, acestea sunt egale cu numărul clienților pe care îi ofertezi. Și asta pentru că fiecare client în parte reprezintă o provocare. Fiecare activitate, companie, organizație are un specific aparte, ceva ce o deosebește de ceilalți, iar tu, ca prestator de servicii, trebuie să fii pregătit cu soluții personalizate, să te pliezi după procedurile tuturor clienților și să găsești soluții.


FoxSalesJobs: 2. Se poate vinde orice, oricum, oricând, oricui?
Cristian Sima:
Categoric, nu. Dar știți cum se spune: „fiecare produs are cumpărătorul lui.” Noi ne orientăm, așa cum este și normal, către un target aparte. Ne îndreptăm atenția către business-uri care necesită tipul nostru de activitate. Cu alte cuvinte, ne adresăm acolo unde există cerere. Binențeles că acolo unde există cerere este și concurență, însă aici ar trebui să intrăm în alte detalii, care privesc strategia de ofertare atât către afacerile de tip B2B, cât și B2C.


FoxSalesJobs: 3. Care sunt cele mai eficiente metode prin care un om de vânzări are grijă de clienții săi?
Cristian Sima:
Fidelizarea este cea mai importantă și aceasta se face, în primul rând, printr-o calitate foarte bună a serviciilor prestate pentru că un client mulțumit se transformă într-unul fidel. Un rol, de asemenea, foarte important este comunicarea. Dialogul permanent cu clienții tăi te ajută, pe de o parte, să-ți corectezi eventualele erori de procedură în cazul în care apar inadvertențe în fluxul operațional, iar pe de altă parte, te învață cum să vii în întâmpinarea beneficiarilor tăi cu soluții pentru eficientizarea activității și optimizarea timpilor de livrare. Tot la acest capitol se încadrează și campaniile de fidelizare pe care le desfășurăm de-a lungul anului și care constau în concursuri cu premii sau pur și simplu cadouri promoționale trimise în momentele emoționale ale anului (Paște și Crăciun). O idee de concurs ar fi ca la fiecare al 20-lea AWB înregistrat în platformă într-o zi, compania care deține contul respectiv să fie premiată în luna decembrie cu un brăduț de Crăciun, livrat chiar la sediul companiei.


FoxSalesJobs: 4. Ce anume te face să fii mândru de caiera pe care ai construit-o?
Cristian Sima:
Totul. Portofoliu, prieteni, relații.. Când ai în spate un istoric de 4-5000 de clienți activi, alți 2-300 de colaboratori nu poți să nu fii mândru de asta.


FoxSalesJobs: 5. Care sunt cele mai importante 3 lecții despre vânzări pe care le-ai învățat până acum?
Cristian Sima: 
Într-o ordine aleatorie, acestea ar fi:

- Să nu vinzi castraveți grădinarilor pentru că dacă o vei face, îi vei vinde foarte ieftin, neperformant. Niciodată să nu faci din preț principalul criteriu concurențial!

- Să nu promiți ceea ce nu poți face pentru că dacă o vei face, îi vei pierde în curând atât pe cei în cauză, cât și pe alți clienți pe care i-ai putea oferta din anturajul primilor.

- În cazul unui refuz, lasă tot timpul o ușă deschisă dialogului, pentru că un NU astăzi, ar putea fi un DA peste o perioadă. 

 

28/11/2017

Most recent
Fox News