7 MOTIVE PENTRU CARE CEI MAI BUNI OAMENI DE VÂNZĂRI DEMISIONEAZĂ

Oamenii de vânzări extrem de buni se găsesc într-un procent redus comparativ cu numărul angajaților care lucrează în domeniu, iar beneficiile pe care le aduc companiei nu sunt doar de natură financiară. Datorită reputației lor, aceștia inspiră încredere clienților, ajută la formarea culturii organizaționale și la crearea unei imagini pozitive a companiei. Profesioniștii în vânzări se regăsesc într-un procent de 10-15% pe piața muncii, iar statisticile arată faptul că sunt dispuși să își schimbe mai des locul de muncă (15,9%) decât o fac alte tipuri de salariați non sales (14,3%).
Retenția unui om de vânzări bun și menținerea loialității față de o companie este o sarcină dificilă. Această responsabilitate poate fi ușurată dacă sunt cunoscute motivele pentru care aceștia decid să demisioneze:


1. Compensarea redusă este principalul motiv pentru care un profesionist în vânzări alege o altă companie. Planul compensatoriu motivant, alături de posibilitatea de dezvoltare și oportunitățile de sporire a bonusurilor reprezintă pilonii de referință pentru specialiști. O cultură organizațională rigidă, care nu le permite accesarea de noi oportunități îi va determina să plece într-un interval de timp relative scurt.

 

2. Cultura organizațională precară are efect direct asupra deciziei de a părăsi compania. Un profesionist care nu crede în produsul sau serviciul pe care îl vinde și nu are încredere în compania pentru care lucrează va alege, inevitabil, alte oportunități de angajare.

3. Schimbarea planurilor de compensare este o acțiune care îi descurajează în special pe aceia care știu că aduc plus valoare firmei. Atunci când schimbările strategice sunt necesare, executivii trebuie să construiască o strategie puternică care să faciliteze comunicarea cu reprezentanții de vânzări. De asemenea, aceștia trebuie să transmită corect și transparent motivele din spatele schimbării și beneficiile pe care le aduce.


4. Reducerea ratei comisionului atunci când reprezentantul de vânzări încheie tranzacții mari este un semnal de alarmă pentru profesioniștii în domeniu. Reducerea ratei comisionului pentru cei care încheie tranzacții mari va crea tensiunea între conducere și reprezentantul de vânzări, determinându-l pe cel din urmă să aleagă altă ofertă de muncă.

5. Psihologia de vânzare impusă de către compania angajatoare și rigiditatea în aplicarea acesteia nu oferă posibilitatea profesionistului în vânzări să aducă plus valoare companiei. Agenții de vânzări care se încadrează în procentul de 15% cei mai buni în domeniu au ajuns în acest punct pentru că s-au dezvoltat constant. În cazul în care le este îngreunat procesul de dezvoltare, aceștia vor decide să demisioneze.

 

6. Lipsa încrederii în management și o atmosferă tensionată în ședințe îi va determina să aleagă o companie unde pot acționa liber și unde mediul de lucru este pro-activ.

 

7.  Plățile întârziate reflectă direct, din punctul lor de vedere, lipsa considerației pentru succesul lor. Comisionul pe care îl primesc în urma tranzacției reprezintă dovada îndeplinirii unui obiectiv și, de aceea, este important ca suma din contul bancar să reflecte rezultatul muncii lor.
Cele 7 principale motive pentru care cei mai buni oameni de vânzări decis să părăsească o companie sunt rezultatul unei culturi organizaționale precare și a unei strategii de business ineficientă. Aceștia, la fel ca oricare alți angajați, își doresc ca munca pe care o depun să fie  apreciată și să dispună de premisele necesare pentru a putea îndeplini obiectivele stabilite. Dacă o companie nu își ajută angajații să fie cei mai buni, de cele mai multe ori, aceștia ajung să își anunțe demisia.

 

Referințe:


https://www.peaksalesrecruiting.com/top-25-reasons-great-salespeople-leave/
https://www.linkedin.com/pulse/4-reasons-your-top-sales-people-quit-denise-m-barry/

14/11/2017

Most recent
Fox News