„O VÂNZARE NU ESTE NICIODATĂ PIERDUTĂ”, interviu cu CIPRIAN PRUNE , Sales Manager la Agenția de Print

Convins că vânzarea presupune emoție și creativitate, Ciprian Prune – Sales Manager Agenția de Print – ne-a vorbit în acest interviu despre despre provocările din domeniu, despre cum oamenii de vânzări au grijă de clienții lor și despre lucrurile de care este mândru pe plan profesional.
FoxSalesJobs 1. Povestește-ne despre beneficiile, dar mai ales despre provocările unui profesionist în vânzări.
Ciprian Prune: Faină meserie! O spun chiar și atunci când așteptările nu îmi sunt satisfăcute. Vânzarea presupune emoție, energie, atitudine, dezamăgire, reușita, eșec, creativitate, urlete de descătușare, rezolvări, călătorii... Mă opresc aici, sigur ați prins ideea!
Beneficii? Hmm, multe sunt! Ador că pot să lucrez de oriunde, oricând. Laptopul și telefonul au vizitat multe benzinării, cafenele, hoteluri, birouri, parcări. Cum ai putea să te plictisești?! Din punct de vedere financiar, dacă ai o înțelegere bună cu angajatorul, poți câștiga nelimitat. Depinde doar de noi când spunem STOP. Totuși, ce mă ține în priză cel mai mult este diversitatea senzațiilor, emoțiilor pe care le trăiesc. Le trăiesc! Simt ca sunt viu!
Provocări? În fiecare zi, și uite așa nici o zi nu seamănă cu cealaltă. Cât de fain?! Îmi place să cresc rezultatele clienților mei. Ador să le simt bucuria atunci când livrez peste așteptările lor. Pentru asta, uneori este necesar să rezolv situații „străine” pentru mine până în acel moment. Reușesc astfel să învăț mereu câte ceva nou.


FoxSalesJobs 2. Se poate vinde orice, oricum, oricând, oricui?
Ciprian Prune:
Din experiența personală (încă fragedă) cred că se poate vinde orice, oricui. Oricând? Depinde, sunt vânzări care presupun luni de zile de lucru, iar timing-ul joacă aici un rol esențial. Uneori ajută să avem răbdare :) 
Felul în care se face vânzarea cred că diferă de la vânzător la vânzător. Da, există câteva „reguli de bază”, dar, în rest, ne adaptăm diverselor situații (aici intră în joc intuiția, capacitatea de a simți energia celuilalt, de a schimba anumite stări/emoții, creativitate, etc.).


FoxSalesJobs 3. Care sunt cele mai eficiente metode prin care un om de vânzări are grijă de clienții săi?
Ciprian Prune:
Îmi place să am grijă de clienții mei. Ba nu. Ador să am grijă de clienții mei! Pentru a putea fi capabil de asta, mi-am dat seama, la un moment dat, că este vital să le înțeleg nevoile, durerile. Să îi ascult; iar atunci când nu înțeleg ceva, clarific rapid cu ei. Echipa din spatele vânzătorului, care creeză și implementează proiecte, joacă un rol extraordinar de important. Este, cumva, ca în fotbal. Doar o echipă unită, cu scop comun, poate aduce bucurie și satisfacție în rândul suporterilor.


FoxSalesJobs 4. Ce anume te face să fii mândru de cariera pe care ai construit-o?
Ciprian Prune:
Rezultatele obținute în cadrul companiei, situațiile rezolvate cu succes, care inițial păreau imposibil de gestionat, toate acestea mă fac mândru.

FoxSalesJobs 5. Care sunt cele mai importante 3 lecții despre vânzări pe care le-ai învățat până acum?

  • Ciprian Prune:
  • -  pune întrebări, descoperă, ascultă, clarifică: nu presupune!
  • - ai încredere în echipa ta și transmite-i increderea ta
  • -o vânzare nu este niciodată pierdută (devine „ pierdută” doar atunci când noi decidem asta).


Hai să vindem! Chiar e faină meseria noastră!
 

31/10/2017

Most recent
Fox News