IMPORTANȚA UNEI ANALIZE DE VÂNZĂRI PENTRU COMPANII

Analiza de vânzări este utilizată cu scopul de a stabili performanța unei companii în ceea ce privește atingerea obiectivelor și, de asemenea, pentru a stabili care sunt tendințele pieței, de a realiza prognoza vânzărilor și de a calcula rentabilitatea activității de vânzări. Mai mult decât atât, prin realizarea unei analize corecte, o companie poate descoperi noi nișe de public țintă și zone de dezvoltare astfel încât să crească în mod controlat și constant.
Examinarea datelor de vânzări oferă o perspectivă clară despre performanța trecută a companiei, ajutând profesioniștii în vânzări să alinieze performanța cu obiectivele strategice și tendințele pieței. Un raport complet al vânzărilor se obține utilizând tehnici variate și urmărindu-se parametrii specifici nevoilor consumatorilor:

best replica watches
1. Analiza nevoilor    
Satisfacerea nevoilor clienților este unul dintre elementele centrale în ceea ce privește dezvoltarea unui business. Procesul de descoperire a nevoilor clientului în relație cu produsul sau serviciul vândut are rolul de a asigura o permanentă legătură cu acesta, astfel încât o companie va avea constant date reale despre situația pieței. Instrumentele utile în analiza necesităților sunt recenziile primite, sondajele calitative, focus grupurile și interviuri.


2. Analiza indicelui financiar
Numeroase companii utilizează rapoarte similare celor utilizate de către analiștii financiari pentru a evalua performanța în raport cu indicatorii financiari interni și externi. În acest sens, rezultatele sunt obținute prin compararea venitului ca procent din veniturile totale de vânzări din mai mulți ani pentru a observa evoluția companiei.


3. Analiza dimensiunii pieței
Neînțelegerea dimensiunii pieței în care o companie activează și a potențialului său va afecta, în mod inevitabil, dezvoltarea acesteia. Procesul de analiză va determina cât de mare este segmentul de piață pentru produsele și serviciile firmei și dacă există un potențial de creștere suficient raportat la ambiții. Parametrii de măsurare sunt volumul (numărul de unități vândute), valoarea (banii cheltuiți pe acea piață) sau frecvența (cât de des este vândut un produs sau serviciu).


4. Analiza canalului de vânzare
O serie de companii utilizează datele obținute din analiza canalului sau a canalelor de vânzare pentru a face estimări și previziuni de vânzări. De asemenea, strategia de risk management a companiei include o serie de informații obținute din analiză deoarece o posibilă scădere semnificativă a vânzărilor poate reprezenta un risc de solvabilitate a companiei.


5. Analiza non – consumatorilor
Aproape toată atenția companiilor este direcționată către clienți; mai ales oamenii de vânzări sunt atenți și receptivi la ce își doresc clienții, care le sunt nevoile, cât sunt dispuși să plătească pentru un produs sau un serviciu. Cu toate acestea, este important să se realizeze, din când în când, o analiză a non – consumatorilor, adică a celor care au ales să achiziționeze de la brandul X sau Y. Dacă o companie știe cum arată categoria celor care aleg să nu facă achiziția și care sunt motivele atunci, în timp, poate crea o serie de servicii sau produse dedicate lor.


În concluzie, o astfel de analiză poate oferi informații importante și valoroase atât echipei de vânzări, cât și managerilor generali. În contextul economic actual caracterizat prin dinamism și neprevăzut, o analiză de vânzări făcută corect poate ajuta compania să atingă noi segmente de public țintă.

 

Surse: http://www.reeftigersale.com/seattle/mountain-rainier.html
http://yourbusiness.azcentral.com/sales-analysis-techniques-28006.html
https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2016/02/23/the-9-best-marketing-and-sales-analytics-every-manager-should-know-about/2/#7ca938f3ee9e

20/09/2017

Most recent
Fox News