PUNE ECHIPA PE PRIMUL LOC ȘI EI ÎȚI VOR FACE CLIENȚII FERICITI - interviu cu Cristina Boarteș, Smart Bill

Cristina Boarteș este Sales & Customer Satisfaction Manager la Smart Bill, cu o experiență de peste 10 ani în domeniu. Cu ea am discutat despre beneficiile și provocările unui specialist în vânzări, despre cum motivezi oamenii de vânzări și despre cele mai importante lucuri pe care le-a învățat de-a lungul carierei.


FoxSalesJobs: 1. Care sunt beneficiile și provocările pe care le întâmpină un profesionist în domeniul vânzărilor?
Cristina Boarteș:
Targetul, nu?? Glumesc :)
Consider că orice om poate avea beneficii foarte importante dintr-un job în vânzări, mai ales dacă este la începutul carierei, când încă te formezi. Cred că poate ajuta enorm pe multe planuri deoarece îți dezvoltă skill-uri care sunt de folos pe viață, pe multe planuri.
Până la urmă, în toate relațiile interumane pe care le avem există măcar o mică parte de vânzare. În familie -  când dorești ceva, cu prietenii - când încerci să-ți impui un punct de vedere, cu colegii de muncă și superiorii, practic -  cu oricine. Reușind să-ți „vinzi” mai bine ideile, dorințele, punctul de vedere, pe lângă câștigul direct, crește și respectul de sine. În cele din urmă, îți poți crește cu totul nivelul și calitatea vieții. Desigur, depinde de la om la om, cât de bine conștientizează aceste aspecte și cât de mult dorește să le fructifice.
Un job în vânzări nu e niciodată ușor pentru ca ar fi utopic. Există diverse contexte când sunt perioade de boom și anumite lucruri se vând „ca pâinea caldă”, dar într-un mediu normal este un rol greu, tocmai pentru că trebuie să transformi un „nu mă interesează” sau „nu prea vreau” într-un „vreau” urmat și de o plată.

 

FoxSalesJobs: 2. Se poate vinde orice, oricum, oricând, oricui?
Cristina Boarteș:
Probabil că cel mai corect răspuns este: depinde. Cert este că un produs mai bun se vinde mai ușor, la fel și un produs care este cunoscut. Dacă are ambele calități, ești în fața unui caz fericit. La polul opus este să vinzi un produs slab și de asta spun că depinde: deoarece aici pe de o parte intervine și partea etica a fiecăruia. Unii oameni nu sunt dispuși să vândă „gogoși”. Pe de altă parte, un om foarte bun în vânzări poate reuși să vândă orice. Un produs în care crezi se poate vinde foarte ușor pentru că încrederea pe care tu ai o în acel produs și entuziasmul cu care îl vei promova te va ajuta foarte mult, lăsând deoparte skill-urile de vânzător pe care le ai

Unul dintre marile avantaje de a lucra la Smart Bill, care este și unul dintre motivele pentru care m-am atașat așa mult de acest job, e faptul că noi vindem un produs de calitate, un produs care chiar ajută clienții, adică 45.000 de firme mici și mijlocii din România. Desigur, avem și clienți nemulțumiți, dar cei mai mulți sunt fericiți cu programul și acum, după ceva ani, când primesc răspunsuri sau testimoniale venit organic de la clienți mă bucur foarte tare. Contează mult la un job să simți că îți e apreciat efortul atât de către echipă, cât și de către clienți. Acesta e și unul dintre motivele pentru care am plecat din bancă și pentru care nu am mai privit înapoi: am plecat pentru că simțeam tot mai mult că, odata cu criza, produsele pe care le ofeream nu mai erau în avantajul clientului, iar eu nu pot să vând un produs în care nu cred.

 

FoxSalesJobs: 3. Care sunt principalele tehnici de motivare a oamenilor de vânzări pe care le-ai aplicat și au dat cele mai bune rezultate?
Cristina Boarteș:
Am avut noroc de oameni foarte frumoși, am clădit o echipă minunată formată din oameni de calitate, ambițioși și muncitori. Este foarte important să îți cunoști echipa deoarece pentru fiecare om contează altceva și fiecare se simte motivat de altceva. Am făcut câteva greșeli de-a lungul timpului nerealizând importanța acestui lucru.
Totuși, pot spune că rezultate am avut:
- asigurându-le un mediu de lucru plăcut
- făcând sesiuni de coaching
- implicând colegii în diverse proiecte menite să ajute la creșterea și dezvoltarea departamentului (este important să simtă că părerea lor contează)
- activități de relaxare în afara job-ului, (organizăm team-building-uri, ieșiri la bowling, escape rooms, petreceri la diferite ocazii etc.)
- arătându-le că sunt acolo pentru ei, că sunt unul de-al lor, nu un sef, și că îi apreciez pentru munca lor
- dându-le feedback continuu
- bonusuri
- un consultant de fericire 😊. Da, da – o persoană care ne ajută să vedem frumosul din viața noastră și să ne focusăm pe părțile bune a fiecărui lucru, nu doar job related.

 

FoxSalesJobs: 4. Care sunt cele mai importante 3 lecții pe care le-ai învățat până acum?

Cristina Boarteș: Echipa este cea mai importantă. Pune echipa pe primul loc și ei îți vor face clienții fericiti. Nu fă presupuneri, niciodată. Oamenii sunt diferiți și surprinzatori. Pune întrebări deschise clienților/ partenerilor/ angajaților. Caută să le înțelegi nevoile și să le rezolvi.

E mult mai usor și mai rewarding, din toate punctele de vedere, să vinzi un produs de calitate.

 

FoxSalesJobs: 5. Ce i-ai spune unui tânăr care se află la primul său job în vânzări? Ce ar trebui să facă și la ce ar trebui să fie atent? ]
Cristina Boarteș:
Ce trebuie să facă? Să asculte; e foarte important  să știe să asculte, să aibă o atitudine pozitivă și să cunoască concurența.
La ce să fie atent? La toate experiențele de la început de drum. Primul job este unul foarte important pentru carieră lui, poate mai important decât altele de peste mulți ani când poate va caștiga mai mult, deoarece aici se va forma poate mai mult decât în anii de școală. Să își însușească bine toate lucrurile învățate la primul job de vânzări, ele sunt bază.

 

03/04/2017

Most recent
Fox News