SĂRBĂTORILE NAȚIONALE – OPORTUNITATE DE CREȘTERE A VÂNZĂRILOR

Promoțiile lansate pe piață în apropierea sărbătorilor, de oricare fel ar fi ele, sunt folosite de către majoritatea companiilor, iar consumatorii sunt familiarizați cu această strategie. Pentru diferențirea de competitori și creșterea profitului unei companii, se recomandă folosirea sărbătorilor naționale ca pretext pentru promovarea serviciilor și mărirea eșantionului de clienți. Perioada 1-8 martie este extrem de ofertantă și nu doar pentru brandurile de flori sau ciocolată; vinde orice oricui și oricând, iar ocaziile de felul acestea sunt excelente pentru propulsarea vizibilității pe piață și asigurare unui profit consistent.


Formele pe care promoțiile le iau sunt dependente de specificul business-ului și de strategia adoptată de o companie. Cu toate acestea, în orice industrie pot fi adoptate tipuri de promoții care să corespundă profilului companiei.
Sampling – utilizată în cazul introducerii unui nou produs sau pentru familiarizarea publicului, această metodă are succes în special în interacțiunile directe;
Reduceri de preț – unul dintre cele mai utilizate datorită gradului mare de succes, metodă care este aplicabilă în orice industrie sau domeniu de activitate al unei companii;
Discount – cea de-a treia metodă promoțională este folosită și în cazul cross-sales, dar și pentru vânzarea individuală;
Cadouri – aplicarea acestei strategii se face în contextul în care se vrea testarea unui nou produs sau serviciu și, de asemenea, are rolul de a loializa clientul.


Dacă strategia unei companii este aceea de a diversifica targetul sau de a intra pe piața globală, promoțiile naționale sunt ideale pentru testarea și stabilirea tipologiei clienților. Fiecare regiunea sau țară are sărbători specifice, zile de celebrare a evenimentelor istorice sau festivaluri cunoscute care pot constitui pretext pentru plasarea de produse sau servicii și intrarea pe piață. Spre exemplu, dacă pentru americani Super Bowl este un eveniment de importanță națională, pentru Irlanda Saint Patrick's Day este o sărbătoare care îi diferențiază de restul Europei. 


Asigurarea unui bazin variat de clienți se face și prin promoții izolate care vizează categorii specifice de prosecți care pot beneficia de serviciile companiei. Un exemplu pertinent sunt companiile de IT care pot lansa o campanie adresată copiilor care să profite de reduceri, cursuri și asistență gratuită în domeniu - loializare, personalizare, bonding. Succesul unei promoții se măsoară prin feedback-ul primit atât din partea consumatorilor deja fidelizați, cât și din partea prospecților. Secretul stă în capacitatea de a-i face să vadă promoția ca pe o ofertă care îi avantajează 100% și care a fost lansată datorită considerației brand-ului pentru nevoile lor.
Promoțiile includ toate activitățile menite să informeze, să convingă și să influențeze oamenii în luarea deciziei de cumpărare. Cumpărătorii sunt mult mai înclinați să cumpere în apropierea sărbătorilor și a evenimentelor importante, motiv pentru care lansarea unor promoții care să le faciliteze efortul va avea rolul de a evidenția compania față de competitori.
O creștere ușoară în profitul și vizibilitatea unui brand cu ocazia evenimentelor cheie îl poate propulsa pe piața economică pe termen lung.

 

Surse:
https://smallbiztrends.com/2016/12/increase-mobile-sales-during-the-holidays.html
https://www.linkedin.com/pulse/how-does-public-holiday-impact-todays-businesses-tony-renkin

14/03/2017

Most recent
Fox News