MESERIA DE VÂNZĂTOR ESTE UNA DINTRE CELE MAI FRUMOASE DIN LUME (interviu cu Andrei Dunuță)

Întrebat despre ce iubește cel mai mult, Andrei Dunuță spune: să lucrez cu oamenii, să îi ajut să se dezvolte și să le insuflu încredere în ei inșiși. După 6 ani de experiență în vânzări directe bancare unde a ajuns numărul unu în România atât la nivel de consultant, cât și ca manager echipă de vânzări, a pus bazele Self  Trust Academy - companie  neconvențională care organizează training-uri speciale dedicate profesioniștilor în vânzări și pasionaților de public speaking și prezentări. Cu el am stat de vorbă despre provocările unui profesionist în vânzări, despre cât este de important pentru oamenii de vânzări să participe la training-uri și despre lecțiile învățate până acum.

 

FoxSalesJobs: 1. Povestește-te despre beneficiile, dar mai ales despre provocările unui profesionist în vânzări.
Andrei Dunuță: Meseria de vânzător este una dintre cele mai frumoase din lume întrucât oferă 5 beneficii concrete: libertate, networking, prestigiu, bani și faptul că nu te poți plictisi (oamenii sunt diferiți...din fericire smiley). În egală măsură, vânzările sunt un domeniu în care de cele mai multe ori e nevoie să înveți să te descurci singur, să fii propriul tău șef, trainer, coleg, familie... De asemenea, e nevoie să învățăm arta de a primi refuzuri...cu bucurie.


FoxSalesJobs: 2. Se poate vinde orice, oricum, oricând, oricui?
Andrei Dunuță: Teoretic da, atâta timp cât s-a făcut o prospectare corectă, iar clientul din față are măcar 1% șanse de cumpărare smiley Practic, este imperios necesar să respecți cel puțin aceste 2 idei:
1. să înțelegi foarte bine motivațiile și nevoile persoanei în cauză 
2. să știi sa pui întrebări care să îl determine pe client să cumpere singur smiley


FoxSalesJobs: 3. Ce înseamnă să concepi și să coordonezi sesiuni de training dedicate oamenilor de vânzări și nu numai?
Andrei Dunuță: Este atât o provocare cat și o mare onoare. Să le luăm pe rând:
Provocare: clienții cu care eu lucrez nu cumpără doar un training, ci cumpără rezultate apelând la proiecte pe termen mediu și lung smiley Asta înseamnă că, uneori, nu e plăcut să le spui clienților că e nevoie să facem anumite lucruri în afara zonei lor de confort pentru a obține REZULTATE mult dorite. smiley
Onoare: să vezi cum oamenii cresc în fața ochilor tăi este unul dintre cele mai frumoase sentimente pentru un trainer.


FoxSalesJobs: 4. Care sunt cele mai importante 3 lecții pe care le-ai învățat până acum?
Andrei Dunuță: 1. Cei mai buni vânzători pun cele mai bune întrebări, nu au doar cele mai bune argumente. Ce listă de întrebări inedite ai pregătit pentru clienții tăi ?
2.Astăzi, în lumea vânzărilor, nu este atât de important pe cine cunoști, ci mai important este cine te cunoaște pe tine. Cât de bine și des faci networKING ? 
3. Cea mai eficientă metodă de marketing și vânzări estă să te pui în fața oamenilor care pot spune DA și să le oferi plus valoare prima oară. Cum arată profilul clienților tăi? Dacă nu îi poți defini, nu îi poți găsi.


FoxSalesJobs: 5. Dă-ne 3 motive pentru care o companie ar trebui să investească în programe de training pentru oamenii din diverse departamente și nu ar trebui să se bazeze pe abilitățile cu care au venit deja în organizație.
Andrei Dunuță: Am fost angajat in două bănci mari, antrenez anual sute de oameni de vânzări și am prieteni în mai toate domeniile, așa că următoarele 3 motive vin atât din experiență personală, cât și din contextul actual de business: 
1. Trainingurile de produs NU ÎNSEAMNĂ dezvoltarea abilităților de vânzare smiley
2. De foarte multe ori, trainerii interni ajung la un nivel de „prietenie” și „rutină” cu ceilalți colegi, iar aceștia consideră că nu mai pot fi „surprinși”
3. Dacă este bine ales, un trainer extern întotdeauna va oferi niște soluții complementare celor existente întrucât nu este atât de „virusat“ de provocările de zi cu zi din compania clientului.

 

07/03/2017

Most recent
Fox News