DEPARTAMENTUL DE VÂNZĂRI ÎN ȘEDINȚE PLENARE SAU CUM SĂ ȚINEM ȘEDINȚE EFICIENTE DE VÂNZĂRI ÎNTR-O ORĂ

Ședințele cu departamentul de vânzări sunt o componentă esențială în dezvoltarea unei culturi organizaționale puternice. Rolul principal al acestora este să ofere angajaților informații utile despre companie, care i-ar putea ajuta în munca de teren, dar și insight-uri cu privire la tehnicile de vânzări care aduc rezultate. Fiecare întâlnire cu oamenii de vânzări este o oportunitate de a contura abilități și de a motiva echipa prin intermediul unei idei sau strategii care să le îmbunătățească tehnica profesională.

Structura unei ședințe cu angajații care să crească productivitatea și să aducă rezultate se construiește în jurul a trei elemente: identificarea, dezvoltarea și antrenarea celor mai eficiente tehnici de vânzări la care publicul țintă să răspundă eficient. Pe baza celor trei factori, managerul care întrunește echipa trebuie să se asigure că atinge următoarele puncte, astfel încât să fie menținută atenția și interesul participanților:
1. Relaxare, Informare, Consolidare (10 minute)
Primele 10 minute ale ședinței trebuie alocate asigurării unui climat pozitiv, astfel încât fiecare membru să fie relaxat și focusat pe urmărirea agendei. Managerul este responsabil de angrenarea angajaților într-o conversație deschisă care să îi încurajeze să își expună punctele de vedere, întrucât nimic nu se compară cu experiența de teren care oferă o perspectivă reală și palpabilă asupra situației companiei.
2. Recunoașterea succeselor (5 minute)
Nimic nu motivează mai mult decât recunoașterea vânzărilor realizate de către angajați sau anunțarea noilor parteneriate încheiate, proces care poate fi urmat în primele 15 minute ale ședinței. De asemenea, cele 5 minte pot fi folosite de către oamenii de vânzări pentru a împărtăși o nouă tehnică aplicată care a dat rezultate pe teren.
3. Update-uri individuale (10-15 minute)
În funcție de numărul agenților de vânzări, timpul alocat informațiilor suplimentare cu privire la statusul relațiilor cu prospecții poate varia. Managerul trebuie să se asigure că informațiile furnizate de reprezentanți sunt livrate succint, pentru a nu se crea o atmosferă monotonă. Orice progres poate fi explicat în 3-5 fraze.
4. Probleme semnalate (15 minute)
Departamentul de vânzări este, de departe, unul dintre cele mai solicitate din mediul de business, motiv pentru care aici se întâlnesc cele mai multe provocări. Este important ca ședința să se încheie cu revizuirea situațiilor dificile cu care echipa se confruntă: fie că este un produs care se vinde greu, fie că se expun nemulțumirile clienților față de un serviciu. Acesta este momentul în care sunt aduse în discuție punctele slabe și în care se caută soluții pentru rezolvarea lor.
5. Proiecte viitoare ( 15 minute)
De cele mai multe ori, această parte a ședinței este ocupată de manager, care anunță echipa de noile proiecte ale companiei și de traiectoria pe care o vor lua pentru atingerea obiectivelor. Acesta va elabora un brief prin care va oferi detaliile necesare departamentului de vânzări și va distribui sarcinile, acolo unde este nevoie.
Ședințele cu echipa de vânzări pot fi văzute ca un forum de discuție pentru dezvoltarea profesională, în cadrul căreia se abordează provocările și reușitele legate de vânzări, sunt împărtășite experiențe din timpul vânzării și se găsesc soluții pentru îmbunătățirea serviciilor oferite.

 

Referințe:
https://www.linkedin.com/pulse/7-agenda-items-our-weekly-staff-meetings-should-yours-beth-carvin
https://www.entrepreneur.com/article/230689
 

27/02/2017

Most recent
Fox News