5 SOLUȚII DE GESTIONARE A CLIENȚILOR CARE NU PLĂTESC LA TIMP

Mediul de business este format din companiile care livrează produse ori servicii și clienții care le achiziționează în baza unui contract. Erorile care apar între cele două entități pot fi legate atât de serviciile primite, cât și de transferul banilor. Dacă în prima situație există o serie de soluții eficiente, în cea de-a doua,  adică factori care întârzie plata -  nu se află în controlul vânzătorului.
În urma unui studiu publicat de PaySimple s-a constatat faptul că 80% dintre companiile mici au dificultăți la încasarea plăților după data scadenței, în timp ce un alt studiu vine în completarea acestuia, specificând faptul că 64% dintre aceste companii chestionate au raportat că au clienți care nu au plătit facturile timp de cel puțin 60 de zile peste scadență. Efectuarea întârziată a transferului are efecte negative asupra fluxului de numerar al companiei, afectându-i activitatea și imaginea. În cazul în care există un număr mai mare de clienți care plătesc greu, atunci vor exista probleme serioase de natură financiar-administrativă. Pentru a avea o bună acoperire în ceea ce privește procesul de plată, există unele măsuri care se recomandă, după cum urmează:


1.    Alegerea termenelor de plată potrivite
Potrivit  Envato Tuts +, plățile se efectuează cu o întârziere de două săptămâni, astfel încât perioada de estimare a transferului efectiv poate fi micșorată cu 14 zile. În cazul în care politica organizației prevede plata în 30 de zile, pentru primirea banilor la timp se recomandă ca, în contract, să fie prevăzut cu două săptămâni mai devreme termenul limită.


2.  Discount-uri simbolice pentru plata anticipată
Acestea au rolul de a optimiza plata prin premierea clientului și se recomandă să nu fie mai mari de 1% sau 2%  pentru a nu afecta stabilitatea financiară a companiei.


3. Penalizări pentru încălcarea termenului limită
Această măsură vine în completarea celei de-a doua, astfel încât, împreună, creează un mix care să motiveze clientul să facă prima dintre plăți spre companie. În cazul în care un discount de 1-2% nu este încurajator, efectuarea unei plăți mai mari decât valoarea serviciilor primite va garanta seriozitatea cumpărătorului. 


4. Trimiterea unui reminder 
Trimiterea unui e-mail în care să fie verificată primirea facturii – după 7 zile de la e-mail-ul inițial – poate reprezenta cheia menținerii unei bune relații cu clienții. Erorile umane implică omiterea efectuării plăți, astfel încât un reminder va veni în ajutorul consumatorului.


5. Limita de 30 de zile
Întreruperea serviciilor sau livrării produselor semnalează clientului seriozitatea problemei, acțiune care îl va obliga să efectueze transferul, astfel încât să poată fi reluată activitatea. Cu toate că această măsură poate crea disconfort în relația de afaceri, odată stipulată în contract, clientul este informat și astfel este singurul răspunzător.
Cu alte cuvinte, luarea măsurilor necesare pentru asigurarea continuității afacerii și aplicarea unor tehnici de prevenție a întreruperii fluxului de numerar nu implică lipsa încrederii în clienții companiei, ci responsabilitate față de business și față de angajații companiei.

 

Referințe:
http://www.forbes.com/sites/allbusiness/2016/04/26/slow-paying-clients-7-tips-to-help-you-get-paid-faster/#414671113979 
 

20/02/2017

Most recent
Fox News